پیشنهاد شگفت‌انگیز برای سفر نوروزی | سفر به متفاوت‌ترین شهر ایران ‌"یزد"

اگر شما هم از شمال رفتن خسته شده‌اید و می‌خواهید برای چند روزی از هیاهوی ترافیک رها شوید و از همه مهم‌تر قصد پاساژگردی ندارید، بهتر است یزد، این شهر کهن را برای عید انتخاب کنید.
پیشنهاد شگفت‌انگیز برای سفر نوروزی | سفر به متفاوت‌ترین شهر ایران ‌ یزد
کد خبر : ۶۰۰۲۷

اگر شما هم برای تعطیلات پیشرو قصد سفر دارید، اما هنوز نمی‌دانید که به کجا سفر کنید؛ ما یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای شما داریم.

اکثر ایرانی‌ها همواره از خود می‌پرسند که بهترین شهر ایران برای مسافرت به‌ویژه مسافرت نوروزی کجاست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که یزد یکی از جذاب‌ترین و البته متفاوت‌ترین شهر‌های ایران برای سفر نورزی است.

اگر شما هم از شمال رفتن خسته شده‌اید و می‌خواهید برای چند روزی از هیاهوی ترافیک رها شوید و از همه مهم‌تر قصد پاساژگردی ندارید، بهتر است این شهر کهن را برای عید انتخاب کنید. برای سفر به یزد در عید نوروز احتیاج به اتومبیل شخصی نیست و می‌توانید با قطار، هواپیما و اتوبوس نیز سفر کنید؛ حتی از برخی از شهر‌های ایران این امکان وجود دارد که با تاکسی‌های بین‌شهری به یزد بروید.

یکی از جذاب‌ترین نکات سفر به یزد، اقامت در خانه‌های قدیمی، بوم‌گردی‌ها و یا هتل‌های سنتی است که خودش به‌تن‌هایی تجربه متفاوتی محسوب می‌شود؛ هرچندکه برای سخت‌پسندان نیز هتل‌های لوکس و چندستاره و البته گرانی نیز وجود دارد؛ مانند هتل لوکس پارسیان صفائیه، هتل داد، هتل‌های متوسط مثل فیروزه و پارسیان آزادی یا هتل‌های اقتصادی مثل هتل سنتی کوروش.

پیشنهاد شگفت‌انگیز برای سفر نوروزی | سفر به متفاوت‌ترین شهر ایران

 

سفر به یزد در حقیقت سفر به دل تاریخ است؛ چراکه بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر تاریخی معماری بی‌نظیری دارند و همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند؛ بنابراین قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های یزد برای خود بسیار سرگرم‌کننده است. درواقع ساباط‌ها یا دالان‌های قدیمی یزد با حال‌وهوای تاریخی‌شان، خستگی را از تن مسافر می‌گیرند.

اما اگر قصد بازدید از امکان تاریخی را دارید، مجموعه امیر چخماق بهترین گزینه است؛ در مسیر پیاده‌روی به این مجموعه از موزه‌های مانند موزه آب یزد، بازار، آب‌انبار و مساجد تاریخی مانند مسجد جامع کبیر یزد غافل نشوید. اگر عاشق بستنی هستید، حتماً مغازه‌های فعال در این مجموعه را امتحان کنید و همچنین می‌توانید با خرید سوغاتی‌های مانند قطاب و باقلوای تروتازه، کام اعضای خانواده‌تان را هم شیرین کنید.

عکس | تصویری جذاب و تماشایی از اولین ساعت شهری ایران

شیراز ؛ شهر غذاهای رنگی

همچنین خانه لاری‌ها را فراموش نکنید که بسیار چشم‌نواز است و معماری دوره قاجار رانشانتان می‌دهد.

آتشکده بهرام در خیابان کاشانی و آتشکده یزد مهم‌ترین یادگار زرتشتیان دراین شهر به‌حساب می‌آید که آتش مقدس آن برای ۱۵۰۰ سال روشن مانده است؛ و در ادامه مسیر می‌توانید سری به نمایشگاه مردم‌شناسی زرتشتیان و آب‌انبار ساختمان نیز بزنید.

در یزد باغ دولت‌آباد و بادگیر معروفش، موزه آینه، بازار خان و آب‌انبار گیو نیز بسیار تماشایی است. زندان اسکندریه، برج ساعت در میدان و موزه مارکار، مدرسه رضائیه، کوچه مازاری‌ها و آسیاب آبی کوشک نو را هم از دست ندهید. 

اگر از شهر کمی بیرون بروید، می‌توانید از اماکن جذاب تاریخی مانند زیارتگاه چک‌چک زرتشتیان، آسیاب اشکذر، قنات زارچ، قلعه سریزد، پارک کوهستان و روستای خرانق دیدن کنید.

غذا‌های سنتی یزد

بعد از یک گشت‌وگذار حسابی نوبت به شکم‌گردی می‌رسد؛ حتما غذا‌های محلی استان یزد مانند قیمه یزدی، خورشت به آلو، کوفته لپه، کوفته نخودچی، قلیه کدو، آش کدو، آش ماش، تاس کباب یزدی، آش آبغوره و آش گندم را امتحان کنید. 

برای امتحان کردن این غذا‌ها مجبور نیستید به هتل و رستوران‌های گران‌قیمت بروید؛ اکثر غذا‌های سنتی یزد در رستوران‌های کوچک، اقامت‌های بوم‌گردی و کافه‌ها موجود است. فراموش نکنید که مزه‌مزه‌کردن این غذا‌های سنتی در کنار قدم زدن در دل تاریخ ایران، بدون شک برای همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر